Tiggelaven Groenbeheer bestaat 5 jaar

ingevoerd op 21-12-2008

Tiggelaven Groenbeheer bestaat 5 jaar

HOEVELAKEN - Als gediplomeerd hovenier werkte Raymon Tiggelaven eerst 18 jaar in dienstverband, daarna, in 2003 richtte hij zijn eigen onderneming op, Tiggelaven Groenbeheer. Nu, na vijf jaar heeft Raymon hulp van zijn vrouw Karin en Dianne de Wit. Samen runnen ze het bedrijf en dat is best bijzonder, twee vrouwelijke hoveniers die actief de handen uit de mouwen steken.

Raymon: ,,Je kunt best zeggen dat we een heel vooruitstrevend, vrouwvriendelijk bedrijf zijn. Bij grote drukte in het tuinseizoen kunnen we beroep doen op een aantal zelfstandige hoveniers (zzp’ers; zelfstandigen zonder personeel), die ons helpen om de druk van de ketel te halen. We werken zowel voor bedrijven als particulieren. Tot onze klantenkring behoren onder meer de vereniging van eigenaren van De Zonnehoeve, Parkstate, en Sparrendam. Veel bedrijven willen zich concentreren op hun eigen activiteiten en hebben geen tijd voor tuinonderhoud. We zijn een 100 procent onderhoudsbedrijf en doen ook aan renovatie van tuinen.”
,,Maar ook particulieren die geen tijd, geen zin of geen groene vingers hebben, kunnen prima bij ons terecht. We voeren eenmalige tuinopdrachten uit, maar met veel mensen heb ik een langlopend onderhoudscontract, waarbij we, al naar gelang de behoefte, één of twee keer per maand de tuin onderhouden. Vooral op vijvergebied krijgen we de laatste tijd veel aanvragen. Een vijver heeft veel onderhoud nodig en dat kunnen wij desgewenst compleet verzorgen. Het najaar is de beste periode om de vijver schoon te maken en er een net over te spannen om het blad uit het water te weren. ’s Winters moet er voor gezorgd worden dat er een opening in het ijs komt zodat de er een goede gasuitwisseling blijft. Zorg er ook voor dat er een ijsvrij houder in de vijver ligt zodat het water daar niet kan bevriezen en hak nooit een gat in het ijs, dit verstoort het planten- en dierenleven in de vijver te veel.”
,,We beperken ons niet enkel wat met de klant is afgesproken, maar ga bijvoorbeeld na een zware storm mijn klanten langs om te zien of er iets hersteld moet worden. Dat is onze service van de zaak. Grotere reparaties worden eerst met de klant besproken en daarna keurig uitgevoerd.

Nieuwsgierig geworden? Meer informatie vindt u op de website www.tiggelavengroenbeheer.nl, Tiggelaven Groenbeheer, Oosterdorpsstraat 32, 3871 AD Hoevelaken, tel. 033-2530995.

(Bron:Stad Nijkerk 17-12-2008)